“Όμηροι” στο Χονγκ Κονγκ εννέα Έλληνες ναυτικοί-Ανάμεσά τους και ένας Κεφαλονίτης (φωτο)
Σε μία ιδιότυπη ομηρία βρίσκεται για περισσότερους από 12 μήνες το πλήρωμα του πλοίου «Angelic Power», το οποίο είναι αγκυροβολημένο έξω από το Χονγκ Κονγκ, καθώς, όπως καταγγέλλεται, οι εταιρείες στις οποίες φέρεται να ανήκει δεν έχουν προβεί στις προβλεπόμενες κινήσεις ώστε να ξεκινήσουν οι διαδικασίες επιστροφής.
Το πλοίο
φέρει ελληνική σημαία, ενώ σύγχυση φαίνεται να επικρατεί όσον αφορά στους
υπεύθυνους της διαχείρισής του, αφού ως εμπλεκόμενες εμφανίζονται δύο
εταιρείες, η Diamlemos Shipping Company και η Panthalassa Maritime, χωρίς ακόμη
να έχει διευκρινιστεί ποια είναι η αρμόδια για την τύχη του.
Αυτό που δεν χρειάζεται διευκρίνιση και είναι δεδομένο είναι η ατέλειωτη ταλαιπωρία που υφίστανται οι εργαζόμενοι, πολλοί εκ των οποίων αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας, καθώς απαγορεύεται να εγκαταλείψουν το πλοίο, με αποτέλεσμα να είναι αναγκασμένοι να παραμένουν εντός της «μεταλλικής φυλακής».
Όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ του zougla.gr, τα προβλήματα για το πλήρωμα ξεκίνησαν μετά την άφιξη του «Angelic Power» στην Κίνα. Πριν, το πλοίο είχε περάσει από την Ινδονησία χωρίς κανένα πρόβλημα. Όταν όμως έφθασε στο Χονγκ Κονγκ τον Ιούλιο του 2020, προκειμένου να ξεφορτώσει ένα φορτίο κάρβουνου, ξεκίνησε η… ατέλειωτη αναμονή, η οποία κράτησε περισσότερους από 6 μήνες!
Οι Έλληνες
ναυτικοί
Τελικά οι άνθρωποι έλαβαν άδεια να
ξεφορτώσουν τον Ιανουάριο του 2021! Τα προβλήματά τους όμως δεν τελείωσαν εκεί,
καθώς συνεχίζουν μέχρι και σήμερα να παραμένουν στο Χονγκ Κονγκ χωρίς να
μπορούν να επιστρέψουν.
Το στίγμα του πλοίου όπως εμφανίζεται στο Μarinetraffic
Αποκαλυπτικά είναι άλλωστε τα όσα λέει στο zougla.gr ο δεύτερος μηχανικός του πλοίου κ. Πάνος Μπακογιάννης.
«Εγώ μπήκα
στο βαπόρι όταν έφθασε στο Χονγκ Κονγκ στις 18 Ιουλίου του 2020. Το βαπόρι ήταν
φορτωμένο στην Ινδονησία, πέρασε στο Χονγκ Κονγκ, έγιναν μικρές αλλαγές
πληρώματος και κάναμε μία ώρα ταξίδι αναμένοντας να ξεφορτώσουμε. Φανταστείτε
ότι υπάρχουν άτομα στο πλοίο που δεν έχουν βγει έξω ούτε για πέντε λεπτά για 14
και 16 μήνες. Εγώ είμαι στο πλοίο οκτώ μήνες και έχω ταξιδέψει όλες και όλες 20
ώρες» ανέφερε αρχικά ο κ. Μπακογιάννης.
Από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας τούς έχουν ενοχλήσει πάνω από 20 φορές, ενώ εδώ που βρισκόμαστε έχει έρθει και ο ακόλουθος της πρεσβείας της Σαγκάης μήπως και καταφέρει να συντονίσει την κατάσταση» επισήμανε ο δεύτερος μηχανικός.
Στην ερώτηση ποιο ακριβώς είναι το πρόβλημα και οι συνάδελφοί του δεν μπορούν να αποχωρήσουν από την περιοχή, ο κ. Μπακογιάννης απάντησε: «Υπάρχει σύγχυση με τις εταιρείες που διαχειρίζονται το πλοίο. Πρέπει να πληρώσουν κάποια έξοδα και να αναθέσουν σε κάποιον ατζέντη τα διαδικαστικά.
»Μάς λένε ότι έχουν πληρώσει. Ωστόσο από συζητήσεις που κάνουμε εδώ δεν προκύπτει κάτι τέτοιο».
Το zougla.gr επικοινώνησε με στελέχη του Υπουργείου Ναυτιλίας, τα οποία επισήμαναν στην ηλεκτρονική μας εφημερίδα πως από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου έχουν σταλεί δεκάδες έγγραφα στη ναυτιλιακή εταιρεία και στο Υπουργείο Εξωτερικών, το οποίο έχει ήδη κάνει ρηματική διακοίνωση στις κινεζικές αρχές.
Παράλληλα υπάρχει ενημέρωση και των προξενικών αρχών, ενώ έχει σχηματιστεί και δικογραφία από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά για τους υπαίτιους της μη παλιννόστησης των ναυτικών.
Ανάμεσα στους ναυτικούς υπάρχει και ένας συμπατριώτης μας ο Γεράσιμος Αγγελάτος.
-ΝΑΥΤΙΛΙΑ-
Ελλάδα ίσον θάλασσα. Είμαστε οι άνθρωποι της θάλασσας. Έχουμε στο DNA μας την σύνδεσή μας με τη θάλασσα. Η ενίσχυση της θέσης παγκοσμίως της ναυτιλίας ακόμη περισσότερο από ότι είναι σήμερα είναι βασικός στόχος της Ελλήνων Πολιτείας. Σημαντικό επίσης είναι το γεωστρατηγικό σημείο όπου βρίσκεται η Ελλάδα που ενώνει τρείς ηπείρους.
Η ναυτιλία θα θέσει την Ελλάδα ως παγκόσμιο κέντρο συναλλαγών και εμπορίου.
9.1. Η Ελλήνων Πολιτεία έχει σαν στόχο τη βιομηχανική ανάπτυξη της ναυτιλίας σε όλα τα επίπεδα.
9.2. Βασικός στόχος να δημιουργηθούν ελεύθερες ζώνες εμπορίου και διακίνησης, τεράστιοι αποθηκευτικοί χώροι, όλες οι απαραίτητες υποστηρικτικές υπηρεσίες κ.ο.κ.
9.3. Η Πολιτεία θα είναι συνεπίκουρη της ναυτιλίας ώστε να γίνει η Ελλάδα το παγκόσμιο κέντρο εμπορίου και συναλλαγών.
9.4. Θα γίνουν οι απαραίτητες ρυθμίσεις σε όλα τα επίπεδα ούτως ώστε να υπάρχει υπερσύγχρονο δίκτυο σιδηροδρομικών σταθμών, αεροδρομίων, περιφερειακών δρόμων δομημένων με τις ανάλογες υπηρεσίες, θα επανδρωθούν με υπερσύγχρονη διαχείριση αποθήκευσης, τελευταίας τεχνολογίας μηχανισμούς φόρτο -εκφορτώσεων, ηλεκτρονικά μέσα παρακολούθησης της κίνησης κτλ ούτως ώστε η Ελλάδα να αποτελέσει ένα υπερσύχρονο διαμετακομιστικό κέντρο και εμπορίου.
9.5. Θα ενισχυθεί η υπάρχουσα ναυπηγική κατασκευαστική τεχνογνωσία καθώς και οι υψηλών προδιαγραφών επισκευές όλων των πλωτών μέσων σε ναυπηγοεπισκευαστικές εγκαταστάσεις.
9.6. Στόχος είναι η κατασκευή υψηλοτάτης τεχνολογίας πλοίων, που θα παρέχουν ασφάλεια, χρηστικότητα και άνεση.
9.7. Μεγάλη βαρύτητα θα δοθεί ώστε η ενέργεια που απαιτείται για την κίνηση των πλοίων να αντικατασταθεί με εναλλακτικές μορφές ενέργειας με στόχο την ελεύθερη ενέργεια.
Η Ελλήνων Πολιτεία με το πρόγραμμα αυτό θέτει την Ελλάδα στη θέση που της ανήκει στον τομέα της ναυσιπλοΐας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου